Podstawy · Poradnik

Dropshipping bez firmy

eoptimo

26 April 2022

Wiele osób chce spróbować swoich sił w biznesie i decyduje się sprzedaż internetową w oparciu o dropshipping. Okazuje się, że właściciel sklepu internetowego nie musi zakładać działalności gospodarczej i narażać się na dodatkowe koszty. Jak sprzedawać bez firmy i jakie są korzyści płynące z podjęcia współpracy z hurtownią na zasadzie dropshippingu?

 

Czym jest dropshipping?

Dropshipping jest modelem logistycznym, który polega na nawiązaniu współpracy z hurtownią wysyłającą towar bezpośrednio do klienta danego podmiotu. Takie rozwiązanie sprawia, że właściciel firmy nie musi inwestować w towar, powierzchnię do jego magazynowania oraz w dodatkowych pracowników.

Tego typu forma sprawia, że kapitał potrzebny do rozpoczęcia sprzedaży internetowej może ograniczyć się do zaledwie kilku tysięcy złotych. To doskonały model na start oraz dla osób, które chcą dorobić i mają inne źródło dochodu.

 

Dropshipping bez zakładania firmy

Polskie prawo dopuszcza sprzedaż internetową w modelu logistycznym opartym na dropshippingu bez konieczności zakładania działalności gospodarczej. W tym przypadku należy rozliczać sprzedaż na warunkach działalności nierejestrowanej. Miesięczne przychody firmy nie mogą przekroczyć jednak 50% minimalnego wynagrodzenia brutto na dany rok. W 2020 roku było to 1300 zł, a w 2022 roku to już 1505 zł.

Jeżeli sklep internetowy zacznie przynosić większe przychody, właściciel jest zobowiązany do założenia działalności gospodarczej i tylko w ten sposób może kontynuować sprzedaż. Sklep internetowy szybko może stać się głównym i jedynym źródłem dochodu.

Korzyści płynące z dropshippingu

Korzyści płynące z dropshippingowego modelu logistycznego można podzielić na trzy kategorie: kapitał, obowiązki i czas.

 

Kapitał

Jeśli właściciel sklepu nie musi zakupić towaru za kilkanaście, kilkadziesiąt czy nawet kilkaset tysięcy złotych, to próg wejścia w tego typu biznes jest niezwykle niski. Wystarczy kilka tysięcy na skorzystanie z platformy sklepowej i można działać. Kwestia obniżenia kosztów dotyczy również braku konieczności wynajęcia przestrzeni magazynowej oraz zatrudnienia dodatkowych pracowników. To wielotysięczne oszczędności, które można przeznaczyć na przykład na działania marketingowe.

 

Obowiązki

Hurtownia bierze na siebie zadania związane z zamawianiem, magazynowaniem oraz wysyłaniem towaru. Takie rozwiązanie sprawia, że właściciel sklepu internetowego nie musi martwić się zarządzaniem procesem logistycznym czy też negocjowaniem z firmami kurierskimi. Do prowadzenia sklepu internetowego potrzebny jest wyłącznie komputer, dzięki czemu można pracować z dowolnego miejsca na świecie.

 

Czas

Czas to pieniądz – to powiedzenie zna chyba każdy, ale nikt nie rozumie go lepiej od osoby prowadzącej własny biznes. Sprawy związane z magazynowaniem i wysyłką zajmują sporo cennego czasu, który można poświęcić na dotarcie do większego grona klientów czy też na zaplanowanie strategii rozwoju.  

Jak zacząć przygodę z dropshippingiem?

 

Znajdź swoją niszę

Jeśli już wiesz, że chcesz zacząć działać w e-commerce, to na początku dobrze przemyśl grupę odbiorców Twojej oferty. Dobór odpowiedniego asortymentu może okazać się kluczowy. Przejrzyj konkurencję, ceny produktów oraz dostępne kanały sprzedaży.

 

Podejmij współpracę z odpowiednią hurtownią

Decyzja dotycząca oferty sklepu została podjęta. Czas znaleźć hurtownię, która posiada określony towar oraz spełni Twoje oczekiwania. Pamiętaj o szczegółowym ustaleniu warunków umowy. Zwracaj uwagę na czas wysyłki produktów do klienta czy też ustalenie reakcji na reklamację. Zapytaj o dostępne firmy kurierskie, które świadczą swoje usługi dla danej hurtowni oraz o zapisy dotyczące RODO.

 

Stwórz sklep internetowy

Wybierz platformę, która umożliwi stworzenie i obsługę własnego sklepu internetowego. To moment na wymyślenie odpowiedniej nazwy i identyfikacji wizualnej marki. Możesz zlecić to profesjonalistom, którzy odzwierciedlą założenia Twojej marki w logo i innych materiałach graficznych.

 

Zainwestuj w działania marketingowe

Jeżeli wszystko gotowe, to czas pozyskać klientów. Wypromuj swój sklep za pomocą reklam w mediach społecznościowych czy wyszukiwarkach internetowych. Postaw na content na wysokim poziomie i SEO, które ściągnie klientów prosto na Twoją stronę.

To też może Cię zainteresować

Dropshipping krok po kroku

Dropshipping krok po kroku

Rozpoczęcie sprzedaży w modelu dropshippingu jest niezwykle proste i sprawia, że swoich sił w biznesie mogą próbować osoby, które nie mają znacznego...

Dropshipping, jak zacząć?

Dropshipping, jak zacząć?

Dropshipping to słowo, które ostatnio często możemy słyszeć zarówno z ust początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców. Ten model prowadzenia sprzedaży internetowej sprawia, że właściciel firmy może zapomnieć o problemach dotyczących magazynowania oraz wysyłki towaru. Jak zacząć przygodę z dropshippingiem i jakie są zalety tej formy działalności?

Comments

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.